Prezes52, auto z 2011 kwiecień, niecałe 50kkm
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
moa, wczesniej nie wymieniałeś sprężyn? teraz dopiero zauważyłeś problem?
Mariusz
Spoty Tarnowskie
Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy
Komentarz
-
-
ja nie mam gazu i też to zauważyłem dopiero jak zapakowałem 5 osób i 4 podręczne walizki wcześniej myślałem że ten temat mnie nie dotyczy w tedy poczytałem pomierzyłem i stwierdziłem problem wiele osób nie wie o tym myśli że tak ma być
Mariusz
Spoty Tarnowskie
Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy
Komentarz
-
-
I jak sie nie wk....ć oto odpowiedz SAP
Szanowny Panie.
Reklamowana przez Pana usterka jest wynikiem zużycia eksploatacyjnego, a w myśl Warunków gwarancji, tego typu uszkodzenia stanowią koszt Posiadacza pojazdu.
Warto w tym miejscu przypomnieć, że Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. nie jest Gwarantem Pana samochodu. Gwarantem samochodu Skoda Auto jest każdorazowo jego Sprzedawca, czyli Autoryzowany Dealer ©koda Auto.
Komentarz
-
-
Mają taki standardowy tekst, też dostałem identyczny dwa razy.
Jednak uderzyłem do serwisu i po pomiarach wysłali zgłoszenie do SAP i przyznali wymianę która nic praktycznie nie daje, dwie wymiany sprężyn i nadal
W końcu zakupiłem sprężyny od kolegi z forum choć gwarancji jeszcze 14 miesięcy i myślę, że będzie ok.
Spróbuj w innym serwisie, choć to pismo trochę namieszało, a właściwie jego interpretacja przez niektóre serwisy.
Komentarz
-
-
Zajebista jest gwarancja (nie tylko w tym przypadku) aso pisze do vag czy ma wymienić, chociaż to aso jest odpowiedzialne za gwarancję. Się zastanawiam co nas obchodzi VAG i jego opinia/ocena ? Przecież to nie jest strona w tej sprawie. Wychodzi na to, że jeżeli ASO nie ma ochoty się wywiązać z warunków gwarancji to pozostaje......... Równie dobrze mogą się reklamować że dają 100000 lat gwarancji na skodę będzie w tym tyle prawdy co w twierdzeniu, że auto ma 2 lata gwarancji.Ku przestrodze-szalony ponton
https://www.youtube.com/watch?v=CV1jr7nl53s
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez slawko80rrna razie pojeżdżę....
to zaczynam się martwić niestety, nie ma lekko poczytam i pomyślę które rozwiązanie zastosować bo widzę że jest kilka
no i ja szukam rozwiązanie poza gwarancją więc pole manewru inne niż wielu z Was, ważne żeby było skuteczne a nie darmowe
Komentarz
-
-
problem z pomiarem zawieszenia
Na początku lutego zgłosiłem oficjalnie w serwisie w Gdańsku problem z tylnym zawieszeniem ( dupa szkodnika siedzi) pojazd wyposażony w LPG montowane w aso i fabryczny hak. Zaproszono mnie na pomiar dwa zbiorniki pełne + koło zapasowe, zrobiono zdjęcia sprężyn, wystawiono zlecenie i udałem się do serwisu Fiata na Szadółki celem wykonania pomiaru. Po przyjeździe na miejsce bardzo się zdziwiłem kiedy kazano wjechać mi na ścieżkę diagnostyczną , włączono tzw. szarpaki którymi zazwyczaj sprawdza się amortyzatory. W ten sposób dokonano pomiary mojego tylnego zawieszenia, człowiek który przeprowadzał badanie powiedział ze zawieszenie w normie( wtedy prawie eksplodowałem) Po około miesiącu sam zainteresowałem się sprawą i dowiedziałem się że pomiar wykonany przez ASO jest niewłaściwy i muszę wykonać go jeszcze raz. I tu UWAGA cytuję słowa doradcy serwisowego " niech pan poszuka sobie jakiegoś zakładu który zważy pojazd może być to ZŁOMOWIEC na którym porobią zdjęcia tego pomiaru" w tym momencie zostałem całkowicie osłabiony :shock: . Czytając forum ustaliłem ze pomiar powinien być dokonany przy pomocy miary , są określone normy którym auto musi odpowiadać tj zawieszenie tylne 39,4 +- 10mm. Według mojego własnego pomiaru moje auto od środka piasty do rantu nadkola ma 36,3 więc wiec poniżej normy. Spotkał się ktoś z takim sposobem pomiaru auta jaki przedstawiłem ? miał ktoś ważone auto? coś mi sie wydaje że moje aso nie wie chyba co robi :twisted:
Komentarz
-
-
Ja czegoś tu nie rozumiem! Czemu do choooja pana, to Wy właściciele aut na gwarancji musicie szukać sobie sami i płacić za ważenie auta???Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Miałem ważony pojazd, ale zorganizował to serwis. Po prostu Pan z serwisu pojechał ze mną do zaprzyjaźnionego skupu złomu gdzie był ważony nacisk na przednią, tylną oś i cały pojazd. Na dzień dzisiejszy po dwóch wymianach pomiar ok.38-38,5 sprawę odpuściłem w garażu już czekają nowe nie oryginalne sprężynki na wymianę koszt to 280 zł w przesyłką i mam nadzieję, że będzie ok. combi 1,8 TSI z hakiem.
Komentarz
-
-
@M.Koszu84
Ja miałem ważone auto po tym jak zawiodły wspomagacze i BF-y. Ważenie przeprowadził serwis "gdzieś po sąsiedzku" a ja wcale nie musiałem nigdzie jeździć z autem i za nic płacić. Podobnie było już u innych. Domyślam się że ważenie jest na wniosek SAP a serwis chciałby nie ponosić jego kosztów więc zwrócił się do Ciebie. Ja bym w tej sytuacji uderzył do SAP czy teraz VSG przez formularz kontaktowy opisał o co zostałeś poproszony i że nie widzisz powodu żeby za cokolwiek płacić.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez M.Koszu84Według mojego własnego pomiaru moje auto od środka piasty do rantu nadkola ma 36,3 więc wiec poniżej normy. Spotkał się ktoś z takim sposobem pomiaru auta jaki przedstawiłem ? miał ktoś ważone auto? coś mi sie wydaje że moje aso nie wie chyba co robi
Tak mierzą ,miarka od środka koła do rantu, ważenie miałem za darmo i nieodległej fili aso.
To całe ważenie i inne to taka ścieżka zdrowia ,żeby odpuścić i płacić ze swojej kieszeni za nowe sprężyny. :twisted:
[ Dodano: Wto 12 Mar, 13 17:42 ]
Zamieszczone przez MaicroftA jak wymiana byla przy 10500km, teraz auto ma 19000 ale minelo 9 miesiecy, to co wtedy, moge jeszcze raz zmieniac, czy mam 24 miesiace na wymieniony element :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
M.Koszu84, waga jest wymagana całego auta jak i każdej osi z osobna ale to powinno zabiezpieczyć ASO ja zrobiłem na własną reke wage auta ale tylko dlatego ze nie miałem czasu podjechać do ASO a miałem takie możliwości co do mierzenia powinni zdjać kołpak jeśli masz i zmierzyć miarka od środka koła do rantu nadkola
następnie podnieść auto sprawdzić jakie masz założone spręzyny maja dokładne instrukcję w swoich kompach tylko nie chce im się szukać
ja nie odstępowałem auta przy pomiarze bo cwaniaki robią też tak że najpierw podnosza auto a potem mierza wtedy spręzyny się nie ulożą i wymiar wychodzi zawyzony
po założeniu nowych spręzyn majpierw mechanik pojechał na trase przejechał pare km i dopiero mierzył dzwoń do nich z powrotem i żądaj pomiaru a i wage niech sobie sprawią to jest w ich gesti!!! Zgłaszasz usterke gwarancyjną!!! jak nic nie wskurasz poproś o telefon z kierownikiem serwisu itd
Ciekaw jestem ile ma Twoje auto i jaki przebieg? Wiesz o piśmie tylko 6 miesiecy albo 10tkm którym się zasłaniaja i odrzucaja reklamacje ale nie daj się zbyć to jest wada fabryczna wszystkich Tourów ja nie mam gazu ani haka a sprężyny wymieniłem
Mariusz
Spoty Tarnowskie
Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy
Komentarz
-
-
Czy ktoś montował u siebie sprężyny Lesjofors 42 857 19 - czyli te standardowe, nie HD.
Czytałem na wcześniejszych stronach tego wątku pozytywne opinie kolegów, którzy zamontowali Lesjofors HD (42 857 20), ja jednak nie chciałbym tracić na komforcie, stąd pytanie o te "zwykłe" sprężyny Lesjoforsa. Czy montując ewentualnie te HD trzeba też wymieniać przednie sprężyny na twardsze?
Moje auto już rok po gwarancji, więc pozostaje poszukać na własną rękę dobrych sprężyn. Z góry dziękuję za porady.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekja jednak nie chciałbym tracić na komforcie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekCzy ktoś montował u siebie sprężyny Lesjofors 42 857 19 - czyli te standardowe, nie HD.
Czytałem na wcześniejszych stronach tego wątku pozytywne opinie kolegów, którzy zamontowali Lesjofors HD (42 857 20), ja jednak nie chciałbym tracić na komforcie, stąd pytanie o te "zwykłe" sprężyny Lesjoforsa. Czy montując ewentualnie te HD trzeba też wymieniać przednie sprężyny na twardsze?
Moje auto już rok po gwarancji, więc pozostaje poszukać na własną rękę dobrych sprężyn. Z góry dziękuję za porady.Prowadzi NaviExpert Lifetime
Ostrzega Yanosik
Nagrywa Vicovation TF-2 EZ
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekCzy wymieniałeś też sprężyny z przodu, czy zostawiłeś fabryczne? Jak zachowuje się auto na sprężynach HD bez obciążenia (jedna osoba w aucie, pusty bagażnik) - tył nie ma tendencji do podskakiwania? W sumie sam już nie wiem które wybrać, cena ta sama...
Też zastanawiałem się nad HD, ale zazwyczaj sam podróżuję bez ładunku. Myślę że nie ma konieczności wymiany z przodu, tym bardziej że miałem dwie wymiany na gwarancji na twardsze i tylko tył. Niech wypowiedzą się koledzy z większym doświadczeniem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazek103Myślę że nie ma konieczności wymiany z przodu, tym bardziej że miałem dwie wymiany na gwarancji na twardsze i tylko tył. Niech wypowiedzą się koledzy z większym doświadczeniem.
Ja stwierdziłem, że nie jest i dla mnie jest OK.
[ Dodano: Czw 14 Mar, 13 14:01 ]
Zamieszczone przez kazek103tym bardziej że miałem dwie wymiany na gwarancji na twardsze i tylko tył
[ Dodano: Czw 14 Mar, 13 14:01 ]
Zamieszczone przez kazek103Skodzie Tur swojego ojcasaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz